Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh přírodní zahrady ve vybrané lokalitě
BEDNÁŘOVÁ, Petra
Bakalářská práce je zaměřena na návrh přírodní zahrady ve vybrané lokalitě. Literární přehled se zabývá historií a současností zahrad, kritérii těchto zahrad a jejich přírodními prvky. Práce také popisuje typy a vznik přírodních zahrad. Zahradám, které splní daná kritéria, se uděluje plaketa Přírodní zahrady nebo Ukázková přírodní zahrada. Praktická část věnuje pozornost návrhu zahrady v Jihočeském kraji v obci Strmilov. Popisuje vybranou lokalitu, historii a současnost zahrady.
Vyučování pod širým nebem na 1. stupni ZŠ
Zmátlo, Daniel ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Diplomová práce hledá možnosti pro tvorbu a úpravy školních zahrad, které by zvýšily jejich výchovně-vzdělávací potenciál. Opírá se o argumenty, podporující dosahování očekávaných výstupů Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání právě v prostředí zahrad. Prezentované možnosti dělí podle převládajícího účelu na 3 kategorie: prvky s převládající funkcí naučnou, herní a pracovní. Vlastní výzkum se zabývá současným výchovně-vzdělávacím potenciálem školních zahrad ve vybraných běžných školách v okresech Rakovník, Louny a Kladno. V rámci vlastního výzkumu je kromě výměry zahrady zjišťováno, které naučné, herní nebo pracovní prvky se na zahradě vyskytují a jsou aktivně využívány. Druhá část výzkumné části má za cíl odpovědět na stejné otázky u škol, které svou školní zahradu několik let aktivně budují.
Permakulturní praktiky a možnosti jejich využití
Žáková, Erika
První část bakalářské práce definuje pojem permakultura, její historii a následně popisuje permakulturní principy a praktiky, které lze využívat ve venkovském a městském pro-středí. V druhé části autorka srovnává rozdíly v agrotechnickém přístupu a výnosech u permakulturního a intenzivního zemědělství. Snahou bylo zachytit a objektivně posoudit výhody i nevýhody těchto typů zemědělství a určit limitní faktor. V rámci terénního šet-ření proběhla návštěva přírodní zahrady, která patří k rodinnému domu. Výsledkem je vytvoření plánu, fotodokumentace, popis pěstovaných plodin a praktik využívaných v této zahradě.
Přírodní zahrady
Řezanina, Zdeněk
Bakalářská práce se zabývá problematikou přírodních zahrad v praktické i teoretické části. Praktická část je zaměřena na proudy ovlivňující přírodní zahrady a potenciál přírodních zahrad. V praktické části je zpracován ideové řešení zadaného území, s důrazem na podporu biodiverzity v souladu s požadavky zadavatelů. V práci je rozpracováno rozsáhlé dotazníkové šetření na téma přírodní zahrada a jeho výsledky jsou vztaženy k současnému stavu zahradní architektury.
Didaktické využití ukázkové přírodní zahrady ZŠ Domamil
Šplíchal, Pavel ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Diplomová práce Didaktické využití ukázkové přírodní zahrady ZŠ Domamil se zaměřuje na školní ukázkovou přírodní zahradu ZŠ Domamil a její využití ve výuce. Diplomová práce se zabývá všeobecnou historií školních zahrad, popisuje přírodní zahradu a kritéria, za kterých může zahrada získat certifikát přírodní zahrady. Také je uvedena bezpečnost práce, provozní a návštěvní řád přírodní zahrady. V diplomové práci je popsán vznik a vývoj školní ukázkové přírodní zahrady ZŠ Domamil a jsou charakterizovány její jednotlivé prvky a jejich postupné budování žáky a učiteli ZŠ Domamil. Celá charakteristika školní ukázkové přírodní zahrady ZŠ Domamil je doplněna o vlastní fotodokumentaci. V práci je zařazeno dotazníkové šetření, které bylo provedeno mezi pedagogy a žáky druhého stupně ZŠ Domamil. Zabývalo se využitím školní ukázkové přírodní zahrady v praxi i ve výuce. Na základě výsledku dotazníkového šetření a stávajícího stavu zahrady byly vytvořeny didaktické materiály určené pro výuku ve školní ukázkové přírodní zahradě ZŠ Domamil. Didaktické materiály byly určeny pro žáky sedmého ročníku základní školy a následně byly ověřeny ve výuce. Klíčová slova: školní zahrada, přírodní zahrada, ZŠ Domamil, dotazníkové šetření, výuka, pracovní listy
Výuka přírodopisu a zeměpisu v modelovém prostředí školních zahrad na druhém stupni základních škol
PTÁČNÍKOVÁ, Květoslava
Bakalářská práce se v teoretické části zabývá využitím školních zahrad v různých tématech. Autorka nastiňuje historii školních zahrad, pojednává o jejich aktuálním využívání, popisuje prvky vyskytující se v uvedeném prostředí a zabývá se problematikou výuky na školních zahradách. Cílem praktické části bylo vypracovat sérii metodických listů pro učitele a pracovních listů pro žáky druhého stupně, které se dají použít při výuce v prostorách školních zahrad v hodinách přírodopisu a zeměpisu. Doplňkem práce je orientační dotazník týkající se aktuálního stavu využívání školních zahrad ve výuce při základních školách.
Zahrady základních škol
Heczková, Nina
V teoretické části se práce zabývá literárním přehledem na téma zahrad základních škol, jejich historií a současným legislativním rámcem, ovlivňující do značné míry jejich dnešní podobu. Pozornost je věnována stále populárnějším tendencím se zaměřením na vztah člověk-příroda a rozsahu této vazby, zabíhající do oblasti ekologie, fyziologie, psychologie, oblasti sociální a didaktické. Poukazuje na výhody venkovní výuky a volné hry, nastiňuje možnosti financování založení přírodní učebny a přihlíží k referenčním příkladům v tuzemsku i zahraniční. V praktické části autorka nabízí možné řešení školní zahrady vybraného modelového území se zapojením principů přírodní zahrady. Navržená situace vybraného území vychází z autorčiných i získaných poznatků žáků školy. Koncept je rozšířen o tematickou rovinu rozviřující fantazii dětských dobrodruhů.
Přírodní zahrada
Kaňoková, Veronika
Bakalářská práce se zabývá přírodními zahradami, jejich principy a využitím v oblasti výukových a školských zařízení. Vymezuje význam a specifika přírodních zahrad obecně i v konkrétní sféře jejich užití. Zvláštní pozornost pak věnuje školním zahradám, které získaly certifikát Přírodní zahrada nebo Ukázková přírodní zahrada. Přílohová část bakalářské práce obsahuje dokumentaci rozhovorů a fotografický materiál z navštívených školských zařízení.
Tvorba a realizace projektu zahrady mateřské školy v přírodním stylu
Vatalová, Hana Hiroshima ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Tato práce popisuje postup realizace projektu "Zahrada MŠ Klostermannova" v Děčíně VI, jehož cílem bylo přetvořit zahradu s nevyhovujícími herními prvky na zahradu v přírodním stylu. Práce je dělena do tří částí: teoretická, realizační a praktická. Teoretická část vysvětluje cíle, metody a prostředky environmentální výchovy a popisuje environmentální vzdělávání podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a využitelnost zahrady v přírodním stylu. Realizační část představuje projekt a realizaci přeměny zahrady mateřské školy. V praktické části jsou popsány jednotlivé vzdělávací projekty využitelné pro chov domácích a hospodářských zvířat a využitelnost herních prvků pro vzdělávání dětí předškolního věku.
Vyučování pod širým nebem na 1. stupni ZŠ
Zmátlo, Daniel ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Diplomová práce hledá možnosti pro tvorbu a úpravy školních zahrad, které by zvýšily jejich výchovně-vzdělávací potenciál. Opírá se o argumenty, podporující dosahování očekávaných výstupů Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání právě v prostředí zahrad. Prezentované možnosti dělí podle převládajícího účelu na 3 kategorie: prvky s převládající funkcí naučnou, herní a pracovní. Vlastní výzkum se zabývá současným výchovně-vzdělávacím potenciálem školních zahrad ve vybraných běžných školách v okresech Rakovník, Louny a Kladno. V rámci vlastního výzkumu je kromě výměry zahrady zjišťováno, které naučné, herní nebo pracovní prvky se na zahradě vyskytují a jsou aktivně využívány. Druhá část výzkumné části má za cíl odpovědět na stejné otázky u škol, které svou školní zahradu několik let aktivně budují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.